SUBMISSIONS

SUBMISSION DETAIL

Ýsmail ERGEN
 


Keywords:



BÜTÜNLEÞÝK DÝJÝTAL TASARIMIN OYUN VE METAVERSE ÜZERÝNDEKÝ ETKÝSÝ
 
Yapay zekânýn oyun ve grafik tasarýmýný nasýl etkilediði ve gelecekte tasarým dünyasýný nasýl yönlendireceði bir tasarýmcýnýn aklýndaki önemli sorulardan bir tanesidir. Yapay zekâ kavramý geliþen teknolojiler ile tasarým dünyasýnda daha önemli bir rol almaktadýr. Bu geliþim þu anda erken bir aþamadýr ama gelecekte tasarým dünyasýnda çok daha aktif bir rol alacaktýr. Yapay zekanýn þu anda logo tasarýmýnda, internet sitesi yapýmýnda, kullandýðýmýz grafik tasarým programlarýnda kullanýlýyor olsa da henüz piyasa içinde hayal edildiði kadar aktif rol almamaktadýr. Yapay zekanýn etkisinin tasarýmcý kavramýný nasýl evrimleþtireceði ve yeni oluþturduðu kavramlarý inceleyerek “Bütünleþik Grafik Tasarým “kavramýný bulduk. Amaçlarýndan biri de gelecek için önem arz eden bazý sorunlarýn yanýtýný aramaktýr; (i) Tecrübe transferi: Tasarýmcýnýn yýllar içerisinde tecrübe ettiði deneme yanýlmalarýn, müþteriye yönelik çýkarýmlarýn, yeni nesil tasarým teknolojisi ve otomasyonla kýsa sürede çok daha tecrübesiz birine aktarýlabilir mi? (ii) Grafik dizayn tüketiciliði: Teknolojideki deðiþim ve sosyal medyanýn etkinliði ile grafik tasarýmý ihtiyacý artmýþ tasarýmcýnýn yetiþemeyeceði ve adaptasyonun güçleþtiði bir durum oluþturmuþtur. Örneðin, 1979’larda elle sayýlabilecek kadar bilgisayar oyunu varken þimdilerde binlerce hatta yüzbinlerce bilgisayar oyununa rastlanmakta ve oyunun her parçasýnda grafik tasarýmý gerekmektedir. Bu nedenle otomasyon ve yapay zekâ, bu gibi ihtiyaçtan doðan tasarýmý karþýlamakta yeterli olacak mý? Bu Grafik dizaynýn bitiþimi yeniden doðuþunu mu anlatmakta? Ve en son olarak, dijital tasarýmýn gelecekteki yönü “Metaverse”, “sanal gerçeklik (VR)”,vb konularýna nasýl etki edecektir?

Anahtar Kelimeler: Yapay Zeka, Oyun Tasarýmý, Grafik Tasarým, Metaverse, NFT