SUBMISSIONS

SUBMISSION DETAIL

Seval ÖZGEL FELEK
 


Keywords:



MOBÝLYA SATIN ALMA KARARINDA ARTIRILMIÞ GERÇEKLÝK UYGULAMALARININ KULLANIM OLANAKLARI
 
Gerçeklik teknolojisi sanal gerçeklik ve artýrýlmýþ gerçeklik olarak iki þekilde ele alýnmaktadýr. Sanal gerçeklik esnasýnda kullanýcýnýn dünya ile iliþkisinin yok olduðu yeni bir ortamý deneyimlemektedir. Artýrýlmýþ gerçeklik (AG) ile gerçek dünya içerisinde eþ zamanlý olarak eklenen sanal nesnelerin kullanýcý ile etkileþime girmesi saðlanmaktadýr. Bu çalýþmada, AG teknolojisinin iç mekân tasarýmýnda bir araç olarak kullanýlmasý, AG teknolojisi ile mevcut binanýn/odanýn planýnýn ortaya çýkarýlmasý ve mobilya yerleþtirme aþamasýnda bir araç olarak kullanýlmasý yöntemleri araþtýrýlmaktadýr. Mobil uygulamalar, manuel araçlarla kat planý çizmeyi veya kamera ile oda içinde dolaþarak iki boyutlu ve üç boyutlu kat planlarý çizmeyi kolaylaþtýrmaktadýr. Öte yandan bu uygulamalar mobilya sektörü adýna seçenekler üzerinden ürünler hakkýnda kolaylýkla karar verilmesini saðlamaktadýr. Ýnsanlarýn maðazalarý ziyaret etmeden internet üzerinden mobilya satýn almasý mümkündür, ancak satýn alýnacak ürünün mekân içerisinde gerçekte nasýl görüneceðini kontrol etmenin mümkün olabilmesi için AG teknolojisi kullanýlmaktadýr. Böylece müþteriler katalogda beðendikleri ürünleri evlerinde gerçekten varmýþ gibi konumlandýrabilmekte ve gerçek fiziksel mekânýnda deneyimlediði için deðerlendirme yapmalarý kolaylaþmaktadýr. Aralýk 2022 itibariyle, çoðunlukla Google Play Store'dan olmak üzere Google ve App Store mobil maðazalarýndaki uygulamalar incelenip karþýlaþtýrýlmýþtýr. Çalýþma sonucunda elde edilen veriler ýþýðýnda AG'in iç mekân tasarýmýn farklý aþamalarýnda faydalar saðlayarak kullanýlma potansiyeline sahip bir teknoloji olduðu söylenebilir. Kullanýcý deneyimlerinin araþtýrýlmaya deðer olduðu ve uygulamalarýn olumlu ve olumsuz yönlerinin ortaya çýkarýlmasý gerektiði düþünülmektedir.

Anahtar Kelimeler: Artýrýlmýþ gerçeklik, Mobil uygulamalar, Ýç mimarlýk