SUBMISSIONS

SUBMISSION DETAIL

Ýsmail ERGEN
 


Keywords:



DENEYÝM TASARIMI (UX), OYUN TASARIMI ÝÇÝN NEDEN GEREKLÝDÝR?
 
Video oyunu endüstrisinin ve teknolojinin geliþmesiyle birlikte, oyun geliþtiricileri, oyuncu merkezli bir geliþtirme süreci ve kültürüne yönelik eðilimin, daha güçlü kullanýcý katýlýmýna yol açacak olumlu bir kullanýcý deneyimi yarattýðý ortaya çýkarmýþtýr. Bu sebeple zaten zor olan baþarýlý bir video oyunu yapmak daha da zorlaþmýþ ve uzun vadede kullanýcý deneyimi (UX) ile ilgili sorunlar; oyuncularý meþgul etme ve elde tutma konusunda baþarýsýz olma olasýlýðýný artýrmýþtýr. Klasik UX felsefesi “kullanýcý ihtiyaçlarýný çözmek” üzerine kurulmuþtur. UX oyuncu zekasýný anlamakla ilgilenir ve oyuncularýn bu zekasýnýn, oyunu nasýl algýlayacaðýný sezgisel ve eðlenceli bir þekilde ortaya çýkarmaya çalýþýr. Oyun kullanýcý deneyimi, oyuncularýn bir video oyunuyla ilgili ilk duyduklarýndan; menülerde gezinmeye ve oyunda ilerlemeye kadar sahip olduklarý tüm deneyimi açýklar. Bir disiplin olarak UX, geliþtiricilere sunmak istedikleri deneyimi yaratmada, daha yüksek kaliteli ister baðýmsýz (Indie) ister gündelik ( Hyper casual ) oyunlar olsun baþarý hedeflerine ulaþmada yardýmcý olacak tasarým ve sanatsal amaçlý yönergeler sunar. Ayrýca oyuncularý oyuna geri getirmek gibi temel bir amaca sahiptir. Yayýncýlarýn pazarlama stratejilerine harcadýklarý çabanýn çoðu yeniden hedeflemeye odaklanýr. Bu nedenle, oyun geliþtiricileri için, ilerleme çubuklarý, rozetler ve oyuncuya yapýlacak daha çok þey olduðunu bildiren diðer sayaçlar gibi oyuncularý tekrar oyuna çeken düzinelerce özellik oluþturmak için en baþtan UX kullanmalarý akýllýca olacaktýr. Bu nedenle, oyuncu deneyimlerini geliþtirmeye odaklanan, UX Tasarýmý ve Oyun Kullanýcý Araþtýrmasý gibi çalýþmalarý yapmak oyun tasarýmý için zorunlu bir hale gelmiþtir.

Anahtar Kelimeler: Oyun Tasarýmý, UX, Deneyim Tasarýmý, Grafik Tasarým, Hyper Casual, Psikoloji